به سمت پویایی دوره های آنلاین: مورد یادگیری زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران با استفاده از فعالیت های اسمارت
دکترمبینا قنبری نیا 1*، دکترحمیدرضا شعیری2
به سمت پویایی دوره های آنلاین: مورد یادگیری زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران با استفاده از فعالیت های اسمارت دکترمبینا قنبری نیا 1*، دکترحمیدرضا شعیری2

مبینا قنبری نیا؛ حمیدرضا شعیری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 آبان 1402

https://doi.org/10.22129/plume.2023.415092.1263

چکیده
  در طول دهه گذشته، دوره های آنلاین به طور تصاعدی رشد کرده اند. مزایای دوره های آنلاین بسیار زیاد است؛ از جمله انعطاف پذیری، دسترسی و راحتی. با این حال، توجه به این نکته مهم است که پویایی یک عنصر کلیدی برای ...  بیشتر
بررسی تاثیر آموزش آنلاین بر کسب مهارت تولید شفاهی نزد زبان آموزان ایرانی
بررسی تاثیر آموزش آنلاین بر کسب مهارت تولید شفاهی نزد زبان آموزان ایرانی

فاطمه میرزائی؛ حمیدرضا شعیری؛ محمودرضا گشمردی

دوره 18، شماره 36 ، 1401، ، صفحه 422-441

https://doi.org/10.22129/plume.2022.353800.1223

چکیده
  در این مقاله سعی شده است که تاثیر آموزش آنلاین بر کسب مهارت تولید شفاهی زبان آموزان ایرانی بررسی شود. بر اساس فرضیه این پژوهش، با توجه به اینکه محیط آموزش/یادگیری مجازی غالباً صوتی و تصویری است، زبان آموزان ...  بیشتر
مقدمه ای بر اجرای آموزش وارونه بافت محور در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران: محدودیت ها و مشکلات
مقدمه ای بر اجرای آموزش وارونه بافت محور در کلاس های زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران: محدودیت ها و مشکلات

بیتا هاشمیان نژاد؛ محمود رضا گشمردی؛ حمیدرضا شعیری؛ روح الله رحمتیان

دوره 17، شماره 34 ، اسفند 1400، ، صفحه 7-34

https://doi.org/10.22129/plume.2022.309687.1203

چکیده
  هدف تحقیق پیش رو، بررسی و تحلیل چالش های اجرای کلاس وارونه و همچنین پیشنهاد روشی نوین ازکلاس وارونه بافت محورسازگار با ویژگی ها، نیاز ها و انتظارات زبان آموزان زبان فرانسه درایران می باشد. در ایران، مشکلاتی ...  بیشتر
نظارت بر کلاس های زبان فرانسه در ایران:
از تجسس تا نظارت ساختارمند و بهینه در چهارچوب نظریه کنش موقعیت بنیاد
نظارت بر کلاس های زبان فرانسه در ایران: از تجسس تا نظارت ساختارمند و بهینه در چهارچوب نظریه کنش موقعیت بنیاد

راضیه صادق پور؛ پریوش صفا؛ محمودرضا گشمردی؛ حمیدرضا شعیری

دوره 16، شماره 32 ، اسفند 1399، ، صفحه 143-162

https://doi.org/10.22129/plume.2020.216413.1131

چکیده
  در ایران، با رشد درخواست یادگیری زبان فرانسه و در نتیجه با توسعه گروه های زبان فرانسه در موسسات، موضوع نظارت آموزشی با کیفیت همراه با مشاوره آموزشی، در بحث آموزش از اهمیت خاصی برخوردار شده است. لذا پژوهش ...  بیشتر